loading...

آلفا 5

   گسترش روزافزون تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید سبب شده است تا این روزها زندگی ما پیش از پیش به تکنولوژی گره بخورد. تلفن های همراه را می توان نمونه ای از حضور دائم لوازم تکنولوژی در زندگی

خرید قطعات موبایل

admin بازدید : 41 یکشنبه 15 فروردین 1400 : 20:17 نظرات (0)

 

 گسترش روزافزون تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید سبب شده است تا این روزها زندگی ما پیش از پیش به تکنولوژی گره بخورد. تلفن های همراه را می توان نمونه ای از حضور دائم لوازم تکنولوژی در زندگی ما دانست. این گوشی های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. هر روز ساعت ها از وقت خود را در کنار این گوشی ها سپری می کنیم و گویی که زندگی بدون این وسیله  کوچک الکترونیکی ممکن نیست زیرا بیشتر ارتباطات و کارهای زندگی روزمره مان توسط گوشی های هوشمند صورت می پذیرد. تماس گرفتن، وبگردی، تماشای ویدئو ها و گوش کردن به موسیقی مورد علاقه، استفاده از پیام رسان ها و... همه و همه بدون گوشی های تلفن همراه ممکن نبود. اما هر وسیله ای به مرور زمان دچار نقص فنی و یا خرابی می شود. گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گوشی های تلفن همراه یا به دلیل ایرادات نرم افزاری دچار مشکل می شوند و یا به دلیل مشکلات سخت افزاری آسیب می بینند. اغلب مشکلات اساسی به دلیل خرابی ناشی از سخت افزار مانند شکستگی و یا از کار افتادگی قطعات مختلف دستگاه اتفاق می افتد. در چنین مواقعی گوشی همراه برای ادامه کار نیازمند تعویض و یا تعمیر قطعه معیوب می باشد. از این رو خرید قطعات موبایل می تواند به یک مسئله اساسی بدل شود. در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین نکاتی که در خرید قطعات موبایل باید به آن دقت کرد را آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

چه زمانی خرید قطعات موبایل لازم است؟

در دهه های گذشته، گوشی های همراه ابتدایی و ساده کل دنیا را دگرگون کرده بودند. بسیاری از کمپانی  های تولیدکننده امروزی پیش از تولید گوشی های هوشمند امروزی تولیدکننده گوشی های دکمه ای کلاسیک بودند. برند مشهور نوکیا را می توان یکی از معروفترین عرضه کنندگان گوشی های کلاسیک دانست که امروزه به تولید اسمارت فون های مختلف مشغول است. گوشی های کلاسیک نسبت به مدل های امروزی از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار بودند و بسیار کمتر از اسمارت فون ها دچار خرابی می شدند. گوشی های نسل قبل درصورت خرابی قطعات اغلب با تعمیر یا تعویض قطعه مشکلشان برطرف می شد و کیفیت عملکرد قطعه جایگزین چندان به چشم نمی آمد. اما در گوشی های هوشمند امروزی داستان متفاوت است. در سال های اخیر سرعت پیشرفت تکنولوژی و ارائه قابلیت های متنوع بیشتر نیز شده است. گوشی های هوشمند امروزی به لحاظ کیفیت ساخت از تکنولوژی های پیچیده تری استفاده کرده و از حساسیت بیشتری برخوردارند تا کوچکترین دستورات کاربر را اجرا کنند. از این رو قطعات موبایل بکار رفته در این گوشی ها نیز بسیار ظریف، حساس و پیشرفته می باشند. البته تولیدکنندگان اسمارت فون  ها با استفاده از فناوری های جدید به دنبال راهی برای افزایش مقاومت و طول عمر محصولات خود هستند و در این زمینه در سال های اخیر شاهد عرضه گوشی های متنوعی هستیم که در برابر آب و یا انواع گرد و خاک مقاوم اند هستیم. همچنین برخی از برند های خاصی مانند کترپیلار تمرکز خود را بر روی ساخت گوشی هایی با مقاومت و استحکام بسیار بالا قرار داده اند. با این حال بسیاری از گوشی های هوشمند ازجمله گوشی های پایین رده و میان رده همچنان آسیب پذیر بوده و به دلایل متعددی همچون نفوذ رطوبت به داخل گوشی، عدم نگهداری مناسب، قرار گرفتن گوشی در یک محیط با دمای بالا، افتادن و وارد شدن ضربه خراب شده و در برخی موارد بطور کامل از کار می افتند. در اغلب موارد این اتفاقات باعث آسیب دیدگی قسمتی و یا کل یک قطعه خاص می شود.

تقریبا تمام افراد در صورت وقوع خرابی گوشی های هوشمند خود آن را به یک تعمیرکار و یا یک متخصص در این حوزه می برند تا مشکلشان را برطرف نماید. البته عده معدودی از افراد نیز تمایل دارند تا گوشی آسیب دیده را خودشان تعمیر کنند و دیگر هزینه اضافی جهت تعمیر گوشی به مراکز تعمیراتی نپردازند و به همین سبب اقدام به خرید قطعات موبایل می کنند. در اغلب مواقع تعمیر گوشی نیازمند تعویض قطعه معیوب است از این رو باید یک قطعه تهیه شده و جایگزین آن شود. خرید یک قطعه موبایل و به ویژه یک گوشی هوشمند نیازمند تخصص و دقت بسیار بالایی است، زیرا این قطعات بسیارظریف بوده و برخی از آن ها به قدری حساس می باشند که درصورت استفاده از قطعات اشتباه یا نمونه های مشابه غیراستاندارد می تواند گوشی شما را کاملا از کار بیاندازد. لذا اگر از افراد دسته دوم بوده و یا یک تعمیرکار کم تجربه می باشید نیازمند آشنایی با قطعات مختلف گوشی های هوشمند می باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع مختلف این قطعات آشنا کنیم.

انواع قطعات موبایل کدام اند؟

همانطور که گفتیم گوشی های هوشمند از قطعات بسیار ظریف و حساسی تشکیل شده اند. اگر هریک از این قطعات آسیب ببیند و یا خراب شود ممکن است باعث خرابی قسمت های دیگر دستگاه نیز شود. به عنوان مثال باتری گوشی را درنظر بگیرید. خرابی این قطعه ممکن است باعث ورود جریان های نامتعارف به قسمت های داخلی گوشی مانند برد دستگاه شود و خسارت جبران ناپذیری را ایجاد نماید. به همین دلیل تعویض قطعات معیوب لازم و ضروری است.

قطعات موبایل به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال فلت بخشی از گوشی است که از انواع مختلفی نظیر فلت سیمکارت، فلت پاور، فلت هندزفری، فلت شارژ، فلت میکروفون و... تشکیل شده است و در قسمت های مختلفی از دستگاه تعبیه شده است. قطعه بعدی مربوط به بدنه موبایل می شود که به انواع مختلفی بخش بندی شده است. این قطعات پنل های جلویی و پشتی و نیز قاب موبایل را شامل می شوند. قطعات مربوط به بدنه گوشی به دلیل اینکه در زمان افتادن گوشی اولین قطعاتی هستند که در معرض وارد شدن ضربه قرار دارند؛ نسبت به سایر قطعات در معرض آسیب بیشتری می باشند.

صفحه نمایش، بلندگو یا اسپیکر، باتری، تاچ و فریم ال سی دی، حسگر اثر انگشت، قسمت پشت دستگاه، لنز و یا شیشه دوربین، پورت USB و سیمکارت، فریم ال سی دی، کانکتور سیمکارت و شارژ، سیم های آنتن و Wi-Fi، فلت و قلم نوری از دیگر قطعاتی هستند که بیشتر از سایر قسمت های گوشی دچار خرابی می شوند و خرید قطعات موبایل بیشتر به این وسایل محدود می شود.

در خرید قطعات موبایل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پس از بررسی لزوم تغییر قطعات معیوب و تهیه قطعه سالم شاید این سوال برایتان پیش بیاید که در خرید این قطعات باید به چه مواردی دقت کنیم؟ نخستین موردی که در خرید قطعات موبایل حائز اهمیت است باکیفیت بودن قطعات جایگزین است. عموما این قطعات به دو دسته اصل یا اورجینال و غیراصل یا همان فیک تقسیم می شوند. همانطور که گفتیم اغلب قطعات گوشی های هوشمند بسیار حساس هستند و تاثیر مستقیم بر روی عملکرد دستگاه دارند. از این رو بسیاری از کمپانی های تولیدکننده گوشی های هوشمند نیز بصورت اختصاصی قطعات محصولات خود را ساخته و بر روی آن نصب می کنند. همچنین شرکت های دیگری نیز وجود دارند که اقدام به تولید قطعات موبایل و محصولات جانبی با کیفیت می کنند. اغلب این قطعات به لحاظ کیفیت ساخت و کارایی درجه بندی های مختلفی دارند که هر یک مشتریان خاص خود را دارد. بنابراین این امکان وجود دارد که یک قطعه باوجود اینکه ساخت خود شرکت تولیدکننده نباشد ولی کیفیت ساخت خوبی داشته باشد.

مورد دوم قیمت قطعات موبایل می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. تقریبا همواره کیفیت یک قطعه با قیمت آن رابطه مستقیم دارد و هرچه یک قطعه باکیفیت تر باشد قیمت بالایی هم خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از افراد بدلیل پایین بودن قیمت قطعات موبایل ، نمونه های بی کیفیت ترجیح می دهند از آن ها استفاده بکنند تا هزینه تعمیر کمتری را پرداخت کنند. البته توجه کنید که قیمت پایین یک قطعه همواره دلیل بر کیفیت پایین آن نیست اما در حالت کلی فاکتور قیمت می تواند یک معیار مناسب در هنگام بررسی قطعات مختلف باشد.

 قطعات موبایل نوکیا

گوشی های کمپانی نام آشنای نوکیا یکی از با سابقه ترین و محبوب ترین برند های تولید کننده گوشی تلفن همراه در جهان است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم گوشی های کلاسیک و دکمه ای نوکیا از نظر کیفیت ساخت و استحکام زبانزد خاص و عام بوده است. کمتر کسی را می توان یافت که از گوشی های خاطره انگیز این شرکت استفاده نکرده باشد. این شرکت در تولید گوشی های هوشمند جدید خود نیز سعی کرده است رویه گذشته خود را در پیش بگیرد و گوشی هایی با مقاومت بالا بسازد. با این حال خرابی قطعات گوشی های هوشمند در محصولات این شرکت هم وجود دارد. در بازار قطعات موبایل نوکیا در درجه بندی های متنوعی وجود دارد. بنابراین درهنگام خرید قطعات موبایل نوکیا حتما به رده کیفی آن ها دقت کنید.

قطعات گوشی سامسونگ

در سال های اخیر گوشی های سامسونگ بخش مهمی از بازار موبایل کشور را در اختیار گرفته است. این گوشی ها بخاطر قیمت مناسب، کیفیت بالا و مقاومت بالایی که دارند بسیار پرطرفدار شده اند. اما با این حال خرابی برای گوشی های سامسونگ نیز رخ می دهد. اگر گوشی سامسونگ شما دچار ایراد شد به سراغ خرید قطعات گوشی سامسونگ در بازار باشید. این قطعات در رده های کیفی متنوعی در بازار وجود دارند. توجه کنید که برای مراکز معتبر تعمیر گوشی سامسونگ کیفیت قطعات جایگزین بسیار مهم است از این رو پیشنهاد می کنیم حتما از قطعات گوشی سامسونگ با کیفیت بالا استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر کارایی اسمارت فون خود بهره ببرید.

بهترین قطعات گوشی را از کجا بخریم؟

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کرد محل خرید قطعات موبایل است. همواره سعی کنید از نمایندگی ها و یا مراکز معتبر خرید کنید تا علاوه بر اطمینان از کیفیت بالای قطعات موبایل خریداری شده از ضمانت آن نیز درصورت بروز احتمالی مشکل استفاده نمائید.

 

منبع: دیجی رو

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات
معرفی برند کیمی
مهتاب فیلم
نقد فیلم و سریال
نقد بازی های کامپیوتری
مجله هوش و یادگیری
هوش مصنوعی
اینترنت اشیا
ارز دیجیتال
تلویزیون سامسونگ
تلویزیون ال جی
سینما خانگی
گوشی آیفون
شیائومی
هندزفری و هدفون
اسپیکر اورجینال
دیجی بروز
گوشی موبایل سامسونگ
گوشی موبایل هواوی
کالامالز
قیمت یاب
خرید شارژر
بازی اندروید
آهنگ جدید
میثم ابراهیمی
ترفند سیتی
راهکارهایی برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام
آیا خرید فالوور اینستاگرام تاثیری بر فروش دارد؟
راهنمای افزایش فالوور اینستاگرام
استراتژی‌هایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام
مزایای خرید ممبر واقعی تلگرام برای کسب و کارها
تاثیر خرید لایک اینستاگرام بر افزایش فالوور و رشد کسب و کار
۶ راهکار برای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت سریع
با افزایش فالوور ایرانی و واقعی به درآمد میلیونی برسید
روش مختلف خرید ممبر ارزان تلگرام
بهترین سایت خرید فالوور ارزان با 5 هزار تومن
خرید فالوور ارزان اینستاگرام و نقش آن در رونق کسب و کار
چگونه با خرید ممبر کانال تلگرام با یک تیر چند نشان بزنیم؟
راهنمای خرید فالوور اینستاگرام
آیا برای پیج اینستاگرام فالوور بخریم؟
مزایا و معایب خرید لایک و فالوور ایرانی
سرمایه گذاری در ترکیه
۶ روش سریع برای افزایش تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام
از روش خرید فالوور ارزان چه می دانید؟
خرید فالوور اینستاگرام از فالوور بند
دانلود رمان عاشقانه و جذاب
درب
حفاظ
رپرتاژ آگهی
Advertorial
پلان ساختمان دو طبقه ویلایی
پلان ویلایی دو طبقه
نقشه ویلایی دو طبقه
امیرحسین نظری
خرید سوغات کرمان
گهواره سنتی ننو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • اخبار کرج
  • بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ
  • MusicDel
  • انواع دسرهای مجلسی
  • لینکسازی خارجی
  • طراحی سایت کرمان
  • باران چت
  • خرید اینترنتی در اردبیل
  • خرید بک لینک قوی
  • خرید گیفت کارت اپل 2 دلاری
  • سه خرید+یک خرید رایگان
  • جوجه مرغ و خروس رسمی
  • دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
  • تازه های تکنولوژی
  • محصولات شبکه
  • راهنمای خرید مودم
  • فروشگاه پروژه
  • هزینه ادمین اینستاگرام
  • سایت تایم
  • خرید پلاس 14 روزه
  • کرکره برقی
  • قیمت کرکره برقی
  • خرید فالوور واقعی
  • طراحی سایت
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت واکنش گرا
  • آزمون تندخوانی
  • طراحی سایت شرکتی شیراز
  • طراحی سایت ریسپانسیو
  • پشتیبانی مادام العمر طراحی سایت
  • طراحی سایت
  • پشتیبانی طراحی سایت
  • امنیت طراحی سایت فروشگاهی
  • سایت عروسی
  • امنیت طراحی سایت شرکتی
  • طراحی سایت شرکتی مشاوران املاک
  • آتلیه بارداری
  • طراحی سایت شرکتی دانش بنیان
  • طراحی سایت فروشگاهی پوشاک زنان
  • طراحی سایت شرکتی دندانپزشکی
  • آتلیه کودک
  • طراحی سایت شرکتی
  • آتلیه نوزاد
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت آژانس مسافرتی
  • طراحی سایت شرکتی آژانس هواپیمایی
  • ماشیم اصلاح سر ارزان
  • طراحی سایت فروشگاهی پوشاک مردان
  • مزیت طراحی سایت
  • ماشین اصلاح وال
  • قیمت طراحی وب سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • خرید ادکلن اصل
  • طراحی سایت شرکتی
  • مطالب خواندنی طراحی سایت
  • فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • برند های لوازم آرایشی
  • بهبود سئو سایت
  • سفارش طراحی سایت حرفه ای
  • گلزاروب
  • معرفی بهترین ریمل های ارزان
  • طراحی سایت حرفه ای
  • شرکت خدمات سئو گلزاروب
  • طراحی سایت شرکتی
  • شرکت طراحی سایت گلزاروب
  • ریمل بیو
  • شرکت گلزاروب
  • ریمل دبورا
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • سئو سایت
  • ریمل کلینیک
  • گلزاروب
  • استراتژی سئو سایت
  • بهبود سئو
  • ریمل بل
  • خدمات سئو سایت
  • طراحی سایت شرکتی
  • طراحی وب سایت
  • آموزش طراحی سایت
  • تعمیر درب اتوماتیک
  • طراحی سایت
  • دمنوش بلوبری
  • طراحی سایت ارزان
  • سفارش طراحی سایت
  • خرید گلاب
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت شرکتی
  • سئو سایت
  • رمان عاشقانه
  • طراحی سایت
  • دانلود مقاله بیس پایان نامه
  • خرید ممبر تلگرام ارزان
  • پشتیبانی سایت وردپرسی
  • سامانه مزایدات خودرو
  • خرید ممبر تلگرام
  • خرید فالوور اینستاگرام
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 174
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 1,393
  • بازدید سال : 4,399
  • بازدید کلی : 24,721